Οι υψηλές θερμοκρασίες του καλοκαιριού είναι ο χειρότερος εχθρός για τα φυτά που διατηρούμε σε γλάστρες στο μπαλκόνι μας. Πολλές φορές, παρά το καθημερινό πότισμα, βλέπουμε τα φύλλα τους να κιτρινίζουν και να μαραίνονται, καθώς το νερό απλώς περνάει από το χώμα και χύνεται απευθείας στο πιατάκι.
Το μυστικό δεν είναι να τα ποτίζετε περισσότερες φορές, αλλά να τα ποτίζετε “έξυπνα” χρησιμοποιώντας ένα παλιό κόλπο των κηπουρών που εξασφαλίζει βαθιά ενυδάτωση των ριζών.

Το κόλπο της σταδιακής απορρόφησης (ή “πότισμα από κάτω”)
Όταν το χώμα στη γλάστρα στεγνώνει υπερβολικά λόγω του καύσωνα, συρρικνώνεται και ξεκολλάει από τα τοιχώματα της γλάστρας. Έτσι, όταν ρίχνετε νερό από πάνω, αυτό βρίσκει διέξοδο από τα κενά και φεύγει κατευθείαν στον πάτο, αφήνοντας τον κεντρικό πυρήνα της ρίζας εντελώς στεγνό.
Η λύση είναι απλή:
- Βάλτε νερό σε μια μεγάλη λεκάνη (τόσο ώστε να καλύπτει περίπου το 1/3 του ύψους της γλάστρας).
- Τοποθετήστε τη γλάστρα μέσα στη λεκάνη.
- Αφήστε το φυτό να «πιει» νερό από τις τρύπες αποστράγγισης για περίπου 20-30 λεπτά.
- Θα παρατηρήσετε ότι η επιφάνεια του χώματος θα γίνει σταδιακά νωπή. Αυτό σημαίνει ότι το χώμα έχει απορροφήσει ακριβώς όσο νερό χρειάζεται, σαν σφουγγάρι.
- Βγάλτε τη γλάστρα, αφήστε τη να στραγγίξει τα περιττά νερά για λίγα λεπτά, και βάλτε τη πάλι στη θέση της.
Εφαρμόστε αυτή τη μέθοδο μία φορά την εβδομάδα κατά τη διάρκεια του καύσωνα, και τα φυτά σας θα παραμείνουν καταπράσινα και υγιή. Σημαντικό: Μην ξεχνάτε ότι το πότισμα πρέπει να γίνεται πάντα νωρίς το πρωί ή αργά το απόγευμα, ποτέ με καυτό ήλιο!

